Leag Ceannairí Scoile amach príomhghnéithe d'Athchóiriú Sinsearach Rothaíochta ag Comhdháil Náisiúnta na bPríomhoidí agus na Leas-Phríomhoidí

Athruithe ar Ardteistiméireacht a theastaíonn ó athruithe sochaíocha agus athbhreithniú na Roinne Oideachais.

Tarraingíodh aird ar mhúinteoirí agus ar dhaltaí a théann isteach i gcaidreamh nua atá dírithe níos dírithe ar fhoghlaim phiarbhunaithe, ar ghuth agus ar fholláine na mac léinn chomh maith le húsáid mhéadaithe measúnaithe leanúnach mar phríomhghnéithe d'athchóiriú na hArdteistiméireachta a éilíonn athruithe sochaíocha agus taighde leanúnach.

270 Príomhoidí agus Leas-Phríomhoidí ó shé Bhord Oideachais agus Oiliúna déag na hÉireann (BOOanna) bailithe i Sligeach ar an 25ú agus 26ú lá d'Eanáir 2023 do na Boird Oideachais agus Oiliúna dhá Éireann (BOOÉ) chuala an chomhdháil príomhchainteoir, áitíonn an tOllamh Tom Collins go bhfuil "foghlaim chognaíoch amháin á díláithriú níos mó ag gníomhairí agus meáin eile, lena n-áirítear Intleacht Shaorga" agus go gcaithfidh "múinteoirí agus mic léinn dul isteach i gcaidreamh nua taiscéalaíochta agus comhfhoghlama piarbhunaithe. Chomh maith leis sin, cuirfidh sé treo níos airde sa scolaíocht maidir le meabhairshláinte, folláine, foghlaim shóisialta agus forbairt eiticiúil i measc daltaí", a dúirt sé.

Toscairí MSLETB ag Comhdháil dhá lá Chomhdháil na mBord Oideachais agus Trádála.

D'éascaigh oifigigh na Roinne Oideachais cur i láthair agus plé ar fhorbairt na Sraithe Sinsearaí, ag cur síos ar thorthaí taighde a rinne OECD agus an Chomhairle Náisiúnta Curaclaim agus Measúnaithe (NCCA) a thug le fios cé go gcaithfear croíluachanna na hiontaoibhe agus an chothromais a forbraíodh thar 100 bliain tríd an Ardteistiméireacht a chosaint, ní hamháin go bhfuil gá le hathrú ach go n-éilítear. I measc na n-athruithe seo, a dúirt siad, beidh béim níos mó ar ghuth, rannpháirtíocht agus folláine na mac léinn chomh maith le níos mó imeachtaí measúnaithe chun strus na mac léinn a laghdú. Le linn sheisiún na comhdhála, thug an Roinn cuireadh do Phríomhoidí agus do Leas-Phríomhoidí aiseolas a thabhairt dá dtuairimí maidir leis na dúshláin a bhaineann le scoileanna agus tacaíochtaí a theastaíonn ó scoileanna chun leasuithe a chur i bhfeidhm.

Paul Fields

Ag tabhairt faoi deara an struchtúr reatha Ardteistiméireachta, BOOÉ Dúirt Stiúrthóir na Scoileanna Paul Fields, "Cén uair dheireanach a phioc aon duine againn peann agus scríobh muid ar feadh trí uair an chloig ar sheacht n-uaire éagsúla i gceann coicíse? Cinnte, is féidir linn foghlaim a ghabháil níos éifeachtaí má fhéachaimid níos cruthaithí ar mheasúnú. Tá tús curtha againn leis an turas sin cheana féin: as na hÁbhair Ardteistiméireachta reatha is daichead níl ach dhá cheann déag ag brath ar scrúdú críochfoirt amháin. Tá go leor féidearthachtaí ag baint le measúnú, ach éilíonn sé forbairt ghairmiúil bhreise a chur ar fáil do mhúinteoirí, fócas agus rannpháirtíocht na mac léinn, curaclam solúbtha agus modheolaíochtaí teagaisc a théann i ngleic le teicneolaíocht nua."

Rinne toscairí comhdhála iniúchadh freisin ar ábhair imní agus saincheisteanna scoile eile thar an dá lá lena n-áirítear:

  • Sábháilteacht ar líne & Cibearshlándáil
  • Ithe Sláintiúil
  • Tacú le páistí atá faoi chúram sa seomra ranga
  • Ról na bainistíochta fuinnimh maidir le billí téimh scoile a íoslaghdú
  • Ceannaireacht, teagasc agus foghlaim a fheabhsú

Cur i láthair ó Phríomhoidí & Leas-Phríomhoidí Eanáir 2023

Cliceáil ainm comhaid le híoslódáil

Íomhánna ón Imeacht