Lógó BOOÉ

Bog ó 'chalk and talk' chun foghlaim na ndaltaí a éascú

Boird Oideachais agus Oiliúna Éireann (BOOÉ) fáiltíonn sé roimh fhoilsiú na Réamhthuairisce ar an Timthriall Sóisearach. Is í an tuarascáil seo an chéad cheann de cheathrar atá coimisiúnaithe ag an NCCA. Arna stiúradh ag foireann taighdeoirí OL, tabharfaidh na ceithre thuarascáil, a mheastar ina bhfoirm chomhchoiteann léargas iomlán cuimsitheach ar an tionchar dearfach atá ag an gCreat Rothaíochta Sóisearach athbhreithnithe ar fhoghlaim na mac léinn BOO scoileanna agus níos faide i gcéin. Tuairisceoidh an pictiúr carnach a thagann chun cinn ó na tuarascálacha comhcheangailte ar thuairimí na múinteoirí', na bpríomhoidí', na mac léinn', na dtuismitheoirí', agus na bpáirtithe leasmhara oideachais níos leithne ar an gCreat don Timthriall Sóisearach. Aithneoidh sé réimsí ina bhfuil rath ag teacht chun cinn agus inaitheanta go soiléir, chomh maith le fócas a chur ar ghnéithe den Chreat a bhféadfadh tuilleadh forbartha agus cur i bhfeidhm a bheith ag teastáil uathu.

Tá go leor réimsí aitheanta sa tuarascáil a léiríonn an tionchar dearfach agus suntasach a bhí ag an gCreat Rothaíochta Sóisearach ar fhoghlaim na mac léinn. Ag labhairt dó ag an BOOÉ Dúirt an Chomhdháil Breisoideachais agus Oiliúna i mBaile Átha Luain, a Ard-Rúnaí, an tUasal Paddy Lavelle go bhfaca sé go leor pointí láidre san fhianaise atá ag teacht chun cinn atá sa tuarascáil, ar fiú suntas agus moladh a thabhairt dóibh, idir ghuth na mac léinn, agus iad a chur san áireamh, daltaí a chur i lár a dturais foghlama féin, agus chuig gníomhaireacht múinteoirí níos mó agus teanga agus rannpháirtíochtaí gairmiúla comhoibríocha múinteoirí.

"Ó tugadh isteach an Creat Rothaíochta Sóisearaí, tá fianaise láidir feicthe againn inár scoileanna maidir le comhoibriú múinteoirí níos mó i measc, agus lena gcomhghleacaithe múinteoirí féin. BOO bhí scoileanna láidir i gcónaí maidir le comhoibriú múinteoirí, ach léiríonn an fhianaise atá ag teacht chun cinn sa tuarascáil seo gur spreag na struchtúir chomhoibríocha a cuireadh ar fáil sa Chreat rannpháirtíocht chomhoibritheach ghairmiúil múinteoirí níos mó, rud a d'fhág comhráite gairmiúla níos doimhne i measc ár múinteoirí", a dúirt sé. "Tugaimid é seo faoi deara inár rannpháirtíochtaí le múinteoirí ina gcloisimid go leor samplaí de mhúinteoirí ag obair le chéile chun tascanna measúnaithe a shocrú, dul i mbun machnaimh chriticiúil, trí theanga chomhoibritheach ghairmiúil a úsáid, trí na caighdeáin mheasúnaithe a theastaíonn uathu dá ndaltaí a roinnt lena chéile. Ní féidir leis an gcultúr comhoibritheach méadaithe agus níos doimhne seo agus úsáid teanga ghairmiúil, a d'fhás agus a forbraíodh faoin gCreat Rothaíochta Sóisearach, cabhrú ach le caighdeáin gairmiúlachta agus gníomhaireachta múinteoirí a ardú, ach freisin chun tairbhe a bhaint as mic léinn atá éirithe níos soiléire maidir leis na caighdeáin a bhfuiltear ag súil leo", a dúirt an tUasal Lavelle.

Príomhfheidhmeannach Dhún na nGall BOO, Thug Anne McHugh, atá ina ball de Chomhairle NCCA freisin, faoi deara an chaoi ar chuir an Creat an dalta i lár a gcuid foghlama féin ar scoil. "Is rud é creat agus féilire na measúnuithe, a sholáthraíonn na Measúnuithe Bunaithe ar an Seomra Ranga (CBAnna) a spreag bogadh i dtreo na ndaltaí atá ag glacadh níos mó smachta ar a roghanna foghlama féin agus ar an gcaoi a gcuireann siad an fhoghlaim phearsantaithe seo i láthair i bhformáid le haghaidh measúnaithe. Aithnítear sa tuarascáil, díreach foilsithe, go bhfuil níos mó oibre le déanamh againn chun cothromaíocht measúnuithe bunaithe ar an Seomra Ranga a chinntiú, ach tá an croíluach a bhaineann leis an dalta a chur i lár na foghlama curtha in áit shuntasach. Má táimid chun glacadh go hiomlán leis an gcaoi is fearr a fhoghlaimíonn daltaí ag Timthriall Sinsearach, is léiriú é sin ar fhoghlaim na mac léinn i suíomh nua-aimseartha, cuireadh go leor de shíolta stíl foghlama oiriúnaitheach sa Chreat Rothaíochta Sóisearach. Cruthóidh sé seo gur droichead suntasach talún isteach sa Timthriall Sinsearach a bheidh ann, nuair a bhogfaimid go foirmiúil isteach sa phróiseas sin sa todhchaí nach bhfuil i bhfad i gcéin", a dúirt sí.

Ag féachaint ar an tuarascáil Réamhráiteach, Stiúrthóir na Scoileanna BOOÉ, Thug an tUasal Paul Fields, faoi deara conas, "aithníonn an tuarascáil go bhfuil modhanna measúnaithe foirmitheacha in úsáid níos forleithne i gcleachtais ranga. Tugann na torthaí tosaigh a tuairiscíodh le fios go raibh cleachtais ranga múinteoirí tar éis bogadh go dtí cur chuige níos éascaithe i bhfoghlaim na ndaltaí, agus amach ó bheith mar chailc agus caint, ón 'gcló eolais' traidisiúnta ag tosach an tseomra ranga. Dírítear go soiléir anois ar fhoghlaim níos dírithe ar mhic léinn a éascú agus is cosúil go léiríonn an tuarascáil fianaise go n-úsáidtear measúnú foirmitheach níos forleithne anois, ag díriú ar an áit a bhfuil an mac léinn ina dturas foghlama, agus é seo a úsáid mar thúsphointe don chéad chéim eile ina bpróiseas foghlama agus ina dturas", a dúirt sé.

BOOÉ Fáiltíonn sé roimh an réamhthuarascáil seo agus tá sé ag súil go mór le foilsiú an dara tuarascáil eatramhach, mar luafaidh sé samplaí agus cás-staidéir ó scoileanna, lena n-áirítear grúpaí fócais daltaí agus agallaimh múinteoirí agus príomhagallaimh. Má ghabhtar agus tuairisciú ar na heispéiris ó réimse chomh leathan sin daltaí agus múinteoirí/príomhoidí, cuirfear léargais shuntasacha leis an bhfianaise atá ag teacht chun cinn ar an tionchar dearfach a bhí agus atá fós ag na hathruithe a bhí ag an Timthriall Sóisearach.