Is bunscoileanna stáit, comhoideachais, ilchreidmheacha iad Scoileanna Náisiúnta Pobail (CNSanna) faoi phátrúnacht na mBord Oideachais agus Oiliúna (BOOanna). Tá 5 chroíluach mar bhonn le héiteas na Scoile Náisiúnta Pobail; feabhas san oideachas, cúram, comhionannas, pobal agus meas. Tá CNSanna faoi phátrúnacht na bPríomhfheidhmeannaigh (CEanna) de Bhoird Oideachais agus Oiliúna (BOOanna). Mar BOO tugann scoileanna, CNSanna comhdheiseanna do gach páiste sna pobail ar a bhfreastalaíonn siad agus déanann siad a ndícheall oideachas ar ardchaighdeán a chur ar fáil trí thimpeallachtaí foghlama measúla, dearfacha, tacúla agus freagrúla agus meas.

Cad é mar atá sé freastal ar Phobalscoil Náisiúnta nó oibriú ann?

Déanann Pobalscoileanna Náisiúnta a ndícheall comhdheiseanna a chur ar fáil do gach dalta chun dul i ngleic leis an gcuraclam agus le saol na scoile. Cuireann ár scoileanna timpeallacht shábháilte fhisiciúil agus shóisialta ar fáil a threisíonn braistint chomhuintearais le pobal na scoile agus leis an tsochaí i gcoitinne. Déanann siad a ndícheall cur ar chumas gach dalta a lánacmhainneacht a bhaint amach beag beann ar ghné ar bith dá bhféiniúlacht nó dá gcúlra. Cuireann ár scoileanna oideachas lánchuimsitheach chun cinn a aithníonn iolracht na bhféiniúlachtaí, na gcreideamh agus na luachanna atá ag daltaí, tuismitheoirí agus baill foirne.

Cosúil le gach bunscoil in Éirinn, leanann Pobalscoileanna Náisiúnta Curaclam na Bunscoile (CNCM, 1999). Toisc go bhfuil éiteas ilchreidmheach ag CNSanna, glacann leanaí páirt i gcuraclam oideachais ilchreidimh agus luachanna, Goodness Me, Goodness You! (GMGY).

Conas a dhéanann leanaí, tuismitheoirí agus baill foirne cur síos ar Phobalscoileanna Náisiúnta?

Déarfainn leo go bhfuil ár scoil an-ildaite agus go bhfuil go leor múinteoirí áille againn i rith na mblianta.  

Is é an rud is maith liom faoi mo scoil ná nuair a thiocfaidh mé isteach ann, go mbraitheann mé go bhfuil fáilte roimhe agus go bhfuil a fhios agam gur féidir liom imirt i ndáiríre le mo chairde agus tá a fhios agam go bhfoghlaimeoidh mé go leor ag deireadh an lae.  

D'iarrfadh na múinteoirí ar na páistí iarracht a dhéanamh fáilte a chur rompu chun go mbraithfeadh siad sábháilte sa scoil.  D'fhoghlaim mé conas a bhfuil sé de cheart ag gach duine caitheamh leis go díreach mar a caitheadh linn agus go leor den am, ní admhaíonn daoine é sin i ndáiríre.  Bhíomar ag foghlaim faoi na Naoi dTas Idirdhealaithe agus Chearta an Duine agus faoin lucht siúil agus faoi na cearta ba cheart a bheith acu ina leith.  

Má tá tú cosúil le reiligiún áirithe agus ansin tá duine eile atá ina chineál eile reiligiúin ansin ní gá duit a bheith neirbhíseach nó cúthail nó náire go bhfuil tú den chineál seo reiligiúin toisc go bhfuil siad ag dul a bheith ag foghlaim faoi agus tá tú ag foghlaim faoi a gcuid féin agus ní bheidh tú a fháil bulaíocht i ndáiríre toisc go bhfuil gach duine ag foghlaim faoi reiligiúin éagsúla agus tá sé ach cairdiúil agus cineálta.  

Tá spiorad an phobail ollmhór agus braitheann gach duine cuid mhór den scoil ar mhothú an phobail agus ar an oscailteacht chun cumarsáid a dhéanamh le tuismitheoirí. Tá tú ag fáil i ndáiríre an mothú de 1 teaghlach mór agus an is féidir leat a fheiceáil cé mhéad a chuir na múinteoirí isteach ina gceachtanna !!  

Tá timpeallacht thar a bheith te cuimsitheach aige. Cumarsáid bhaile/scoile den scoth. Ardchaighdeáin san oideachas. Deiseanna iontacha seach-churaclaim do na páistí. Naisc láidre laistigh den phobal áitiúil. Tá páistí SÁSTA dul ar scoil gach lá.  

Ós rud é go bhfuil sé ilchreidmheach (i dtéarmaí curaclam, cultúr agus gan aon cheanglas baisteadh dul isteach), dinimiceas an phríomhoide agus na foirne agus an bhéim mhór a chuirtear ar eolaíocht, mata agus ealaín. 

Tá meas ar reiligiún mo linbh agus bíonn imeachtaí ar siúl do gach reiligiún go cothrom. Spreagtar m'iníon ní amháin san oideachas ach sa saol freisin mar atá faoi rún agus i dtacaíocht. 

Rannpháirtíocht na bpáistí i ngníomhaíochtaí scoile éagsúla. Dea-bhéasa, smacht, meas agus comhionannas a chur chun cinn. Ag plé le tuismitheoirí faoi dheacrachtaí a bpáistí sa scoil agus ag iarraidh bealach a aimsiú chun cabhrú leis an bpáiste na deacrachtaí sin a shárú. Athair an mhic léinn 

Nádúr oscailte na scoile, tá fuinneamh agus díograis den sórt sin ann ón nóiméad a shiúlann tú sa doras agus is breá liom an timpeallacht sin do mo bhuachaill beag.  

Cuimsíonn samhail CNS spiorad pobail agus le chéile  

Is pobalscoil náisiúnta muid agus tá go leor cultúir éagsúla agus iontacha inár bpobal nach mór a aithint agus a cheiliúradh!  

Múinimid agus léirímid comhionannas, léiriú creidimh, éagsúlacht, ceartas, smaointeoireacht chriticiúil, caoinfhulaingt agus glacadh gach lá. Ullmhaímid na páistí chun maireachtáil go comhchuí i sochaí éagsúil. 

Sílim gurb é an fáth gur roghnaigh go leor tuismitheoirí a bpáistí a chur chuig pobalscoil náisiúnta mar go gclúdaíonn gach scoil an curaclam acadúil céanna ach cuireann an scoil náisiúnta pobail luachanna agus éiteas an-uathúil ar fáil. Sílim freisin go gcruthaíonn éiteas na scoile timpeallacht foghlama den scoth do leanaí agus cinntíonn sé go bhfaigheann siad an toradh is fearr is féidir ón scoil, ní hamháin go hacadúil 

Tá ceiliúradh na héagsúlachta agus na cuimsitheachta i gcroílár ár scoileanna  

Díríonn ár scoil go leor ar GMGY agus déanann sí an-iarracht imeachtaí/féilte agus traidisiúin éagsúla a cheiliúradh le linn na scoilbhliana. Tá bord taispeána againn os comhair na scoile a thaispeánann tionscadail a cuireadh i gcrích maidir le reiligiúin, creidimh agus traidisiúin éagsúla. Is féidir le gach tuismitheoir agus cuairteoir chun na scoile é seo a fheiceáil. Bíonn ár lá idirchultúrtha againn gach bliain freisin agus caitheann ranganna mí ar a laghad roimh ré ag foghlaim faoi thír agus ag ullmhú le canadh agus le taibhiú maidir leis an tír roghnaithe. Tá GMGY an-lárnach dár luachanna agus dár n-éiteas. 

Mar phríomhoide ar Phobalscoil Náisiúnta, is dóigh liom go bhfuilim ag freagairt do riachtanais daonra mac léinn atá ag éirí níos éagsúla. De ghnáth bíonn múinteoirí a mhúineann i scoileanna CNS forásach, dícheallach, dinimiciúil. Tá an foghlaimeoir i gcroílár gach a ndéanaimid. Tá sé spreagúil agus fiúntach foireann den sórt sin a threorú. 

Mar Phríomhoide CNS bainim taitneamh as tacaíocht iontach ó mo BOO ó CE go DOS, Airgeadas, AD, TF agus Príomhoidí eile sa BOO. Tugann an CE agus DOS neamhspleáchas iontach dom mo scoil a reáchtáil ó lá go lá ach tá siad ann agus ar fáil dom aon uair is gá tacaíocht a thabhairt trí dhúshlán ar bith a d'fhéadfadh teacht chun cinn. Fágann na polasaithe agus na córais atá i bhfeidhm go bhfuil mé sábháilte go bhfuil mé ag déanamh an rud ceart go háirithe maidir le AD agus Airgeadas. Mo BOO Bíodh cáil agus branda an-mhaith i mo chontae féin a bhfuil aithne ag daoine, aitheantas agus muinín acu as agus is iontach an rud é a bheith bainteach leis seo. 

Fíorbhraistint phobail agus muintearais. Tá na tacaíochtaí go léir iontach agus ní bhreathnaítear ar aon cheist riamh mar rud ró-shimplí. Tá roinn ann chun cabhrú agus treoir a thabhairt do gach gné de reáchtáil réidh na scoile. 

An deis a bheith mar chuid d'earnáil oideachais a chuireann éagsúlacht agus comhionannas chun cinn, a thacaíonn léi agus a chreideann go fírinneach agus a dhéanann iarracht barr feabhais a bhaint amach san oideachas. Agus mé mar chuid den earnáil seo, táim an-spreagtha chun iarracht a dhéanamh scoil a fhorbairt atá fréamhaithe sna gnéithe bunúsacha seo. Tá a fhios agam, agus é seo á dhéanamh againn, go bhfuilimid mar scoil ag cur eispéireas oideachais den scoth ar fáil dár ndaltaí agus dár bpobail a thacóidh leo a bheith ar an mbealach is fearr is féidir leo a bheith i sochaí dhinimiciúil nua-aimseartha. 

An dearfacht agus an úire. Cothaítear an tacaíocht agus an cairdeas le príomhoidí CNS eile. Stiúrthóir scoileanna a bheith agat. An líonra tacaíochta agus tacaíocht ó eagraíocht a bhfuil taithí aici.